Kitap Tavsiye Etmek Üzerine

which book ile ilgili görsel sonucu


Bir kitap sitesinde en çok karşılaşılabilecek şey kitap tavsiyesi istemek, bana da soruyorlar haliyle insanlar. Erhan bugün Allah için ne yaptın diye, onları öteleyerek kitap tavsiyesi isteyenlere dönüyorum hemen. Zor iş bir kitabı tavsiye etmek, sonuçta kefil olmak gibi bir şey kredi çeken birisine. Beğenmezse eğer tavsiyeyi alan okur , çoğunlukla beğenir gibi yapıyor, sonuçta kimse neyin iyi neyin kötü olduğunu bilmiyor. Yani bir yazar da kitabı yazarken iyi bir şey mi kötü bir şey mi çıkardığını tahayyül edemiyor, çok satarsa iyi- satmaz da çok konuşulursa mükemmel olarak değerlendiriliyor kitabını. O yüzden benim gibi kitaplardan anlamayan birisinin bile tavsiye ettiği saçma bir yazar, dahilerin arasına girebiliyor aniden. Ama bazı külyutmaz okurlarda bu yöntem işlemiyor. Onlar ısrarla en az dört kişiden teyit ediyorlar tavsiye ettiğiniz kitapları ve bu diğer üç kişi her halükarda benden daha yetkin insanlar olduğu için hiç bir zaman kabul görmüyorum bu külyutmaz okurlardan. Ama yine de bu satırları okuyacak kadar düştüyseniz sizleri, kitap tavsiye ederken dikkat etmeniz gereken bazı küçük ayrıntılar konusunda bilgilendireceğim. Kalem, kağıtlarınızı çıkardıysanız başlıyorum:

- Asla Kürk Mantolu Madonna'yı tavsiye etmeyin, yemiyor artık kimse
- Stefan Zweig herkese hitap eden bir tavsiye, özellikle az okunan kitaplarından birini tavsiye ederseniz, dinleyen kişi bir cevher bulmuşcasına sevinecektir.
- Uzun kitaplar da benzer bir etki yaratacaktır karşımızdakinde. Savaş ve Barış'ı mümkün olduğunca çok tavsiye edin mesela. Şu ana kadar ben beğenmedim diyeni görmedim, zaten siteye geldiğimden beri toplam 3-4 kişi okudu kitabı, o kadar uzun bir kitap okuyup beğenmeme ihtimali çok düşük, Stokholm sendromu gibi bir şey.
- Kitap tavsiyesi vereceğiniz okurun profilini iyice inceleyin, mesela Osman'a asla Kafka tavsiyesinde bulunmayın
- Özellikle Kör Baykuş'vari kitaplar herkeste aynı etkiyi bırakacaktır, "Ulan ben bunu anlamadım ama kesin bir şey var" tepkisi. Tembel olmayın, benzer kitapları araştırın.
- Postmodern yazarları klasik okuyuculara, klasik yazarları postmodern okuyuculara tavsiye edin, okumayacakları için pek bir şey kaybetmezsiniz.
- Herkese James Joyce tavsiye edin, daha anlayan çıkmadı zaten.
- Bu tavsiyeler esnasında sitenin duayenlerine yakalanmamaya çalışın. Vur kaç taktiği çalışmazsa, hilal taktiğini deneyin
- Ara sıra güncel Watpad yazarlarından tavsiyeler vererek esprili kişiliğinizi gözler önüne serin
- Unutmayın, kitap tavsiye etmek bir sanattır, ama ne yazık ki sizin beyninizin sol lobu daha fazla geliştiği için sanatla en ufak bir ilginiz yok. Moralinizi bozmayın, kimler başardı bu işi siz mi başaramayacaksınız. Dostoyevski her durumda yardımınıza koşar.
- Ara sıra geri çekilin, her yıldızın bazen dinlenmeye ihtiyacı olduğunu unutmayın
- Kişisel gelişim kitapları bu yoldaki en büyük yardımcınızdır, ilerde siz de benzer tavsiyeler verirken benim gibi bu kitaplardan kolaylıkla kopya çekebilirsiniz.
- Nietzche, Shopenhauer ve Foucoult sizin can simitlerinizdir. Zor duruma düştüğünüzde kullanmaktan çekinmeyin.
- Mümkün olduğunca kadınlara bilimkurgu, erkeklere Austen'vari kitaplar tavsiye etmeyin.
- Ve son olarak, ne kadar beğenirseniz beğenin, asla kendi okuduğunuz bir kitabı tavsiye etmeye kalkmayın , insanlar ne mal olduğunuzu anlamasın.

Evet bütün maddeleri içselleştirmeyi başarabildiyseniz siz de ideal bir kitap tavsiyecisi oldunuz demektir. Keşfette ileti ileti dolaşıp zor durumdaki okurlara (damsell in distress) yardım etmenin zamanı daha gelmedi mi sizce? Hadi bakalım, buralarda yetişip belki ilerde bir kitap dergisinde yazarlık bile yapabilirsiniz, kim bilir? Unutmayın muhtaç olduğunuz tek şey, açık ikinci bir tarayıcı sayfasıdır.

Herkese iyi şanslar. Bu arada Dönüşüm diye süper bir kitap çıkmış diyorlar, fantastik bir şey. Daha önce fark edemeyen herkese tavsiye ederim en içten duygularımla.

Yorumlar