Bugün Dünyayı Kurtardım Sevgilim






Bugün dünyayı kurtardım sevgilim
Bana kadar nasıl kaldı merak ediyorsundur eminim
O bildiğin koca pelerinli, koca harfli kahramanlar
Bana bırakmazlardı böyle işleri haklısın
Neden ben diye sordum tabi ki danışmaya
Mazereti varmış her birinin
Dişçi randevuları, kamu spotu çekimleri, toplu açılışlar,
Baktım tekrar bana gönderilen pusulaya
Beni uygun görmüşler, kurtarılması için dünyanın
Sadece ben muktedirmişim işte bir çok şeye
Anlamadım gerçi tam olarak olayı
Sadece gitmem gerektiği biraz açıktı
Beşinci günün şafağından önce Cenevre'ye
Düşünmeden kötü bir alıntı diye
Yola koyuldum hiç vakit kaybetmeden
İki üç hafta sürdü pasaport işlemleri
Kıl bu İsviçreliler, anlamıyorlar
Dünya diyorum, tehlikede diyorum
Nuh diyor, peygamber demiyorlar
Neyse ki bekliyordu beni Cenevre'ye vardığımda
Büyük, kötü, bir de zalim olan Dünya Yokedicisi
Sıkılmış tabi, sevindi beni görünce
Belli etmemeye çalıştı fazla gerçi
Yapacak bir şey yok, onun misyonu böyle
Yüksek perdeden bağırdı bana "Ey İnsanoğlu" diye
Benim kafamda bolca soru işareti
Neden ben? Bu da kim? Niye Cenevre?
Yol parasını kimden alacağım acaba dönünce?
Fark etim sonra, hala kendi kendine konuşuyor yokedici
Yabancı kalmak istemedim, dahil oldum ben de
"Neden dünya?" dedim, afalladı, doğruldu
Benden böyle saçma bir soru kesin beklemiyordu
"Seni mi çıkardılar karşıma ey insanoğlu"
Diye bağırdı, yer sarsıldı, gök yarıldı
Tınmadım fazla ama, "Neden insanoğlu,
Daha maskülen olmayan tanımlamalar kullanmanız gerekmez mi?
Sonuçta herkes tarafından izlenen birisiniz
Bence şimdi sizi izleyen kadınlar oldukça kırıldı"
Haliyle hiç bir şey anlamadı
"Ey, insanoğ...insan, bırak saçmalamayı
Çık karşıma erkek gibi,
En azından ölümün destanlaşsın"
"Neden erkek, kadın olsam destansı olmaz mıydı,
Hem neden meraklısınız bu kadar ölüme
Çocukluğunuz çok mu karanlıktı acaba
Oradan mı geliyor bu kadın düşmanlığı"
"Değilim" diye haykırdı "Severim ben kadınları,
Kadın arkadaşlarım da var benim" deyince
İkimiz de birbirimize baktık anlamlı
Dayanamadı daha fazla, terk etti önce Cenevre'yi
Sonra da hiç bir şeyin farkında olmayan dünyayı,
Ben de dayanamadım, seni aramaya karar verdim
Bugün dünyayı kurtardım sevgilim
Akşama yemekte ne var?

Yorumlar