Server Tanilli - Yüzyılların Gerçeği ve Mirası


Türk insanı olarak, üstün eğitim sistemimiz nedeniyle, kendi ırkımızın/topraklarımızın tarihi konusunda tam donanımlı olmamıza rağmen, dünya tarihi konusundaki bilgilerimiz çoğunlukla yetersizdir. Gerçekten de lise sonlarında bu seriyi okuyana kadar benim de tarih görüşüm, okulda bana verilenler kadardı. Server Tanilli, elbetteki kendi dünya görüşü çerçevesinde, ilk çağlardan yirminci yüzyılın sonlarına kadar, dünya tarihini yönlendiren unsurları detaylı olarak anlatıyor. Açıkcası ben, dünya tarihini, dinlerin/ulusların anlatımından bağımsız bir şekilde dinlediğim için seriden zevk almasını bilmiştim. Ama daha sonra, farklı görüşleri de dikkate almak için bir kaç değişik dünya tarihi daha okudum. Bu açıdan Server Tanilli'nin bu serisinin okuduğum en tarafsız anlatıma sahip olduğunu söyleyemem. Ama her durumda, ufkunu genişletmek isteyen herkese tavsiye ederim.

Yorumlar