Soru Soran





"Tarihin hiç bir dönemi bu kadar kötü olmamıştı" Tarihin her aşamasında duyduğumuz bu cümle, bize neyi anlatmakta? Hayatın yüzyıllar geçtikçe kötüleştiğini  mi? Yoksa insanların bitmez tatminsizliğini mi? Her şey iyiye gidiyor desek kendimizle çelişmiş oluruz değil mi? Hepimiz vahşi bir dünyada yaşadığımızın bilincindeyiz, gerçek sebep bu mu?  Elimizi versek kolumuzu kaptırırız deyimi sadece bizim gibi ülkelerde mi yaratılmış bilmiyorum ama tüm dünya için geçerli mi bu gerçekten? Birisinin her dediğine inanabilir misiniz peki? Her şey iyiye gidiyor ve her şey kötüye gidiyor arasındaki fark nedir? Hangisine inanmaya eğilimliyiz genel olarak? Bu yaşadığımız ülkeye göre değişir mi? Estonya'daki bir "Kõik läheb hästi" ile , Türkiye'deki "Her şey iyiye gidiyor" arasında gerçekten bir fark var mı? Bu soruyu "gerçekten" kelimesini kullanmayarak sorsaydım vereceğiniz cevap değişir miydi GERÇEKTEN? İnsanların algılarıyla oynamak kolay mı? İnsanların algılarıyla oynamak BU KADAR kolay mı? Bir laf kimin dediğine bağlı olarak çok farklı anlamlara gelebilir mi? Her dinleyen aynı dinleyen midir? Yoksa dinleyicinin zeka seviyesine göre farklı şeyler görülebilir mi kelimelerin arasında? İnsan algısının sınırları nerede başlar ve biter? Var mı öyle bir sınır gerçekten? Bizden daha aptal insanlarla nasıl konuşmalıyız? Var mı bizden daha aptal bir insan? Bizden daha zeki insan var mı? Herkesin kendisini diğerlerinden daha üstün gördüğü doğru mu? Yoksa siz küçük insanların beynimi meşgul etmek için ürettiği bir başka saçmalık mı bu? Her şey iyiye gidiyorsa benim burada işim ne? Ben buradaysam her şey neden iyiye gitmiyor? Kötü olan insan mı, dünya mı? Hangimizin söylediğine inanacaksın? Hanginizi dinlemem gerekiyor dünya ile ilgili? Gerçekten her şey baktığın açıya göre değişir mi? Dönme dolap karşıdan da baksan, yukardan da dönme dolap değil mi? Peki dünya üzerinde dönen onca dolap varken neden dönüyor hala dünya? Dönüyor mu dünya gerçekten? Yuvarlak mı? Kaderimizin bir oyunu mu bu yoksa bize sadece? Bizi isteyeni neden biz istemeyiz? Kim istiyor ki bizi her şey iyi olacaksa? Kimin tavuğuna kışt demişiz biz? Kim yarattı bu yeri göğü, bu polemiği? Ben, deyince bütün sular durmalı mı? Hala şarkı söyleyen var mı geceleri ben uyuduğumda? Her şey kötüye gidiyorsa ben niye mutluyum? Şeytan benim ruhumu alsa ne yapacak ki? Aşk mı para mı onun istediği? Kim önce ölmek istiyor şeytandan? Şeytan gerçekten inandırmak peşinde mi bizi, taş çalmadığına? Bugün bitse dünya, yarın sabaha kurduğumuz alarmlar ne olacak? Bir insanın çöküşü nasıl anlaşılabilir, onu gizlice gözlemlemeden? Yoksa herkes mi haklı? Gerçekten tarihin en kötü dönemi mi şu anki, yoksa bilenler hep biliyor mu, her şeyin en iyi olduğunu bildikleri gibi? İnsanlar soru sormayı ne zaman bırakacak? Neden kimse hiç soru sormuyor? Ben neden soru soramıyorum? Cevaplarını biliyor muyum her şeyin? Bitti mi?

Yorumlar