Tanrılardan Çalmak



Senden önce ne yaparmış insanoğlu
Hani ben seni tanrılardan çalmadan önce
Karanlık çağlarda; sensiz, ışıksız
Daha tarım, kese kağıdı ve gözleme yokken
Sen beni bilmiyorken bir de daha
Sana ne kadar vurulduğumu tüftüflerle
Avusturalyalıların bırakmamışken daha
Yeni olanı ve son Zelanda eskisini
Ben Jüpiteri kızdırmayı göze aldım
Ve seni, en gözdesini o uyurken çaldım
Ondan sonra aydınlandı senin geçtiğin yerler
İkimizin adı da yakışıyordu birbirine
Aranıyor levhasında yanyana
Her şeyi yaptı Jüpiter senin için
Venüsü bile teklif etti kolsuz ama
Bağırdım Afrodit olsa istemem diye
Cehaletime verdi, tanrı sonuçta - büyük
Kaçtık neyse görüş açısından  - küçüğüz biz
Yıllar sürdü kaçış - onlar da kovaladı hep
Bir ara köpek ısırdı bacağımdan
Baktım sadece bir kafası kuduzmuş korkmadım
Cupidin oklarına maruz kaldım bolca
Daha da sevdim nedense seni o geceler
Senin yaralarımı öptüğün geceler
Heracles bile geldi senin için sonunda
Çok genişmiş çevresi Jupiterin
İkna ettik 13. görev uğursuz olur diye ,
Yoksa haraptı halimiz, yakmıştı gemileri
Sonunda rönesans reform bitti de bıraktı peşimizi
O günden beri didişmedim tanrılarla bir daha
Bir de kaşlarımı aldırmadım poz verirken ressamlara
Seninle yeni çağa geçtim ben artık
Yeni güzel çünkü senin gibi
Son tanrı yok olana dek de öyle olacaksın
Ve hep benimle kalacaksın

Yorumlar