Palyaço Balığı ile Deniz Anemonu




Sonsuz reenkarnasyonlarımın birinde
Bir akvaryumda  balık olarak yaşamıştım
Japon , Melek ya da pirana değil
Topu topu palyaço balığı olarak kalmıştım
Kısa olurmuş hafızası palyaçoların
Tıpkı ömürleri gibi akvaryumdaki komik balıkların
Hayal ederken bir sonraki akşam yaşayacağım evi
Kurbanı oldum az gelişmiş gözlüklü bir şişmanın
Eğer siz de bolca gelip gittiyseniz dünyaya
Aşinasınızdır buradaki kozmik bekleme odasına
Hürrem Sultan ve Gregor Samsa ile oturup
Gidecek canlılara bakarsınız, öbür tarafta
İşte ben en çok bilip, etraftakilerle alay eden
Ve bir sonraki turda insan olacağını öğrenip sevinen
Karşı tarafta pembe bir şey gördüm
Ne acayip şeyler bulacağım diye çevreye bakarken
Sadece pembe uzun tüyler ve bir dudak
Normalde bu ne ya  temizlik bezi mi diyecek olan ahmak
Ne olduysa bir şeyler hissetti ve donakaldı
Göz olduğunu sandığı boşluğa uzun uzun bakarak
Ne oldu, hiç mi anemon görmedin dedi gülerek Samsa
Küfrettim böceğe, sonra Anemona baktım, içindeki sıcaklığa
Bir an bir şeyler söylemeye çalıştığını hissettim
Sonra anladım onun duygularını da gönderdiği ışık dalgasında
Öbür taraftan çıkardıklarında onu, devam ediyordu hala ışıklar
İnsanlık bana göre değil artık, tek istediğim okyanuslar
O günden sonra ölemedim ben hiç, inanmadım reenkarnasyona
Aranızda birine deli olan var mı, bunu sadece onlar anlar

Yorumlar