İnanmak Başarmaktır


İçeri gir dedi kapıdaki koca gözlüklü adam
Fazla konuşmadan girdim, tek çarem buydu o anda
Normalde söz dinlemem hiç, laftan anlamam
Böyle gerek, ciğeri beş para etmezlerin dünyasında

Sarı,geniş ve bir o kadar da zengin bir salon
Empati kurmaya çalışırım böyle durumlarda
Kadını o zaman gördüm ilk, her japon gibi minyon
Biliyorum saygılı olmak gerekiyordu aslında o ortamda

Kadın bana baktı, ben ona, her türk erkeği gibi saçma
Sigara uzattı, bırakmıştım, aldım ama belki kızar
"Ne arıyorum biliyormusun erkeklerin bu varolma savaşında"
Önemsemiyordum, tek çarem buydu, öldürseler ne yazar

"Bir ceviz ağacı vardı eskiden arkada" dedim
"Erkeklerin dünyası zorludur, cevizler bile yaşayamaz"
"Ne saçmalıyorsun sen ya güzelim" de demek istedim
"Evet, sizin gibi kadınlar kolay kolay kaldıramaz"

"Nasıl kaldım peki bu öyle bir ortamda ben "
Çok zorluyordu beni, japon mapon anlamazdım esasında
"Kişiliğiniz oturmuş, kimse kandıramaz sizi gerçekten"
"Evet" dedi, gözüne girebilmiştim o anda zannımca

"Evet, çok çalıştım bu pozisyona gelmek için
Senin gibi adamların her istediğini yapmayarak kazandım
Onların bana verdiği bu payeyi - Lady Pain"
Galiba bu sefer biraz fazla erken davranmıştım

"Tek umudum sizsiniz ne yazık ki milady
Hadi çürümüş kurumlara hayır diyelim birlikte
Yayalım herkese, yeni olan yüceltildi
Kötü olanlar bu sefer bizi ezemedi diye"

Anlamıştı galiba, azmimi, kararlılığımı ve beni
"Peki " dedi" "Ne istiyorsun açıkca söyle"
Hatırlamıyorum ondan sonraki üç günü gerçi
Otellerinin birine iddaa bayisi açmak istediğimi söyleyince

Türk de olsa, Japon, İtalyan, kadın ya da erkek
Aynı bu tipler hep , anlamıyorlar hiç inancı
Varsa yoksa dövmek , vurmak, atmak ya da öldürmek
Yeter artık , çekmesin bizim gibi mazlumlar bu kadar acı

Ama vazgeçtim artık, istemiyorum değiştirmeyi
Daha güzel bir yer haline getirmeyi şu dünyayı
Layıksınız bunlara, ayırt etmiyorum hiçbirinizi
Hepiniz aynı renktesiniz, tek istediğiniz aslan payı

Yorumlar