Bizi Öldürmeyen Şey


Bizi öldürmeyen güçlendirir demişti
Klişe lafların kraliçesiydi
Alışıktım bu laflarına
Önemli olan ileri bakmamız diyince susturdum ama
Yeter dedim anlamlı anlamlı bakıp yüzüne
Ne kaldı ileride artık
Öldük ikimiz de
Karar verilecek birazdan nereye gideceğimiz
Ben normalde fazla aldırış etmezdim ama
Haberi yokmuş gibi davranmasaydı o da
Sonuçta beni öldürüp intihar eden oydu
Ona bile razıydım da
Yine başlamasındı artık
Sustu başını öne eğerek
Bir arabada gidiyorduk, siyah haliyle
Iggy pop çalıyordu
Arizonada değildik ama rüyasındaydık birinin kesin
Ben hiçbir zaman padişahın gözdesi olmadım dedi  bir anda
Tanıdığım Gözde değildi sanki beni öldüren
Sadece olur gibi yaptım tüm hayatım boyunca
Ben oldum defalarca dedim
Hem padişah hem gözdesi, hem de katili
Sigar uzattı, nereden bulmuştu bilmiyorum
Ölümden sonra serbesttir herhalde diye aldım
Ölmüştüm ve sigaraya başlamıştım tekrar
Kızmaz mı dedi baban?
Baba olan benim unuttum mu dedim- bir şeyler vardı sigarada
Oğlumu çağırmana gerek yok- senin kutsallığın yeter bana
İkimizden bir tane mesih çıkar herhalde
Meyhanelerde bizi arayan insanlar için
Saçmalama dedi- o kadar içmedik daha
Sadece öldük  alkol muayenesi yapacaklar
Benim aşık olduğum kadındı evet
Yağmur aldın mı yanına dedim
O da biliyordu her siyah arabaya bir parça yağmur gerekir
Özellikle kızıl bir havada ölenlere
Evet dedi, her siyah arabaya bir parça yağmur gerekir
Kızılderililer saldırdı bize sonra
Kutsal ruhu arayan kutsal kırmızı derililer
Seni arıyorlar dedim
Yok dedi, ben sadece senin ruhunum
Peki kalacak mısın dedim ne karar verilirse verilsin
Biliyorsun dedi
Biliyordum
Atladık arabadan , koştuk kızılderililere karşı
Dünyada ele geçiremeyen bizi
Burada da sahip olamayacaktı
Iggy pop çalıyordu, hayatımız için koşmuyorduk ama
Birbirimiz için sadece
Bizi öldürmeyen şey güçlendirir dedi
Güldüm, evet dedim alnıma kırmızı oku yerken

Yorumlar