Bitmeyen Şiir

Sen geleceksin demişti falcı kadın bana.
Ben onlara inanacak birisi değilim ama
Kadim zamanlardan kalan bir kin beslerim
Fala ve falcılığa karşı yok başka bir beklentim
Gelmeyeceğim dedim inadına onun ve Songülün
Öyle değil, geleceksin yani ati, değil dün
Peki ne işe yarayacak gelecek olmak sayın falcı
Her istediğim olacak mı, yoksa çekmeyecek miyim hiç acı
Böyle kafiye zorlamaya devem edersen
Geçmiş bile olamayacaksın ama, dedi ve devam etti
Gelecek sadece beklediğimiz değil olması gereken
Ama gelmesini beklerken çoğunlukla istenmeyen
Kendi geleceğin değil hem, hepimizin geleceği
Senin gibi biri olsaydı eskiden, gitmezdi dünya geri
Gelecek olacaksın iki vakit daha geçmeden
Ben güleceğim sonra sinsice sana geçmişten
Büyük güç büyük sorumluluk gerektirir dedi sonunda,
Dayanamadım kalktım ben de, yeterince önemsemeden
Örümcek hislerim daha gelişmedi dedim fazla
Gelecek nasıl bir şeydi merak ettim gizlice
Ve niye bana layık görülmüştü bu saçma paye
Ben ki yolumu değiştiriyorum köpek görünce
Nasıl olacağım onca insan için yarın ya da az biraz öte
Tam çıkacakken bağırdı Falcı (Gıybet'di adı herhalde)
Hala kasıyorsun kafiyeleri, gözümden kaçtı sanma
(Şu devirde herkes biliyor her şeyi, herkes ukala)
İnanmadın biliyorum ,
Ama senin olacağın zaman da gelecek elbet
O zaman hatırlayacaksın Gıybet Ablanı (Gıybet'miş evet)
Göreceksin bir de şu koskoca evrendeki yalnızlığını
Bıraktım, para vermeden kaçtım kafiye bozandan
Songül daha geç çıktı, ona da kısmet varmış yalandan
Sanmıyorum dedim, inanmam prensip olarak falcılara
Olsun, ben de sana inanmıyorum dedi seviyorum ama
Sonra gelecek olduk ikimiz de, yanlış çıktı falcı
İnandıramadım kızı bir türlü , o benden daha kralcı
Uzayınca böyle şiirler, diye yazıyor falımda bugünkü
Bitirirmiş şiiri şairler, sokarak aralara saçma bir öykü
Ben şair olamadım neyse ki sadece geleceğim
Falcının işini bitirdikten sonra sadede geleceğim
Büyük güç var bende çünkü, büyük sorumluluk lazım
Abarttım farkındayım, büyük de risk aldım
Songül, Gıybet Bacı ve benim öykümüz burada bitti
Gelecek olduk ikimiz, mutluyuz artık çocuklar gibi
Geleceği durduracak bir kahraman aranıyor
Yoksa bu saçma şiir bir türlü bitmiyor
Ben de sonunda yaşamış oldum böyle bir yaşamı
Aaa, merhaba örümcek adam...

Yorumlar