Adın Ne?


Zafer, Edasıyla oturmuş bilgisayar karşısında
Zafer kutusunun değişik versiyonlarını dinliyor
Gözlerindeki zafer kazanmışlık onun suçu değil ki
Edaları da yersiz evet, yaşına uygun ama
Bize isim verenler sorumlusu yaptıklarımızın belki de
Düşünmüyor muydu köşedeki façalı adamın babası
Bugünleri, zamanında ona Mahmut adını koyarken
Ya bilmiyor muydu Dürdane'nin annesi
Dürdane'nin 18'ine gelmeden koca dayağını tadacağını
İsimlerimizle varız hepimiz - eksik ya da fazla
Ben de böyle biri olmayacaktım belki
Diyorsunuz orada eminim
Arkada oturan büyüklerinize pis pis bakarken
Öyle ama ben de Kazım olmak için doğmadım belki
Kaç tane doktor biliyorsunuz Kazım diye
Belki Erol deselerdi bana ya da Cihan
Daha başarılı olacaktım ben hayatta
O zaman yarını bayram ilan etsin yetkililer
Herkes ilk gördüğü insanla değiştirsin adını
Tekrar yaşayayım ben de hayatımı
Şair olurum belki o zaman ya da natır
Sonuçta her devir kendi kahramanını yaratır

Yorumlar