Yeni Hayatıma Başlamadan Önce

  
     Çok güveniyordum kendime o zamanlar. Toy da değildim fazla, ama çok güveniyordum. Her şeyi yapabilirim ben, herkesi yenebilirim, güneşi dize getirebilirim sanıyordum. Sting "Don't Stand So Close To Me"yi mi söyledi? Ben hemen stand by me'yi çıkarıyordum zulamdan. George Lucas sanat mı yapmaya çalışıyor? Ben hemen sanat toplum içindir ekibini topluyordum aşık atışması için. Aşık mıydı biri bana? Ben ona ve çevresindeki 40 bakireye birlikte aşık oluyordum. Her şeyi yapardım çünkü ben o zamanlar. Sonra bir kitap okudum ve hayatım değişti. Otobüste tek başıma giderken, mola yerinde karşı otobüsteki bir kız gösterdi bana yeni hayatımı. Kitap, o da etki etti tabi. yeni hayata değil de, otobüsten inip kızın yanına oturmama ön ayak oldu başta. Sevgilisini tuvalete kilitledim arada, ama fark etmedi diğer otobüsteki kız. Nereye gidiyordu bilmiyordum otobüs? Zaten önemli olan yolculuk değil midir? Hepimizin ulaşacağı yer belli. Elimdeki siyah kitabı bırakmıştım koltuğun arkasına ve sormuştum kıza, neden sanat diye. Bir tokat attı suratıma. Ben de fark ettim bu işin o kadar kolay olmayacağını. Neler bekliyor dedim peki bu yeni hayatta beni başka. Üç vakte kadar dedi kız, her yeninin güzel olmadığını fark edeceksin. Yay burçları dikkatli olsun ama. Kısmet var, Jüpiter evine giriyor. Evim kalem nasılsa dedim. Erkeğim ben. Hayat biter yol bitmez ama dedim, binmeden okumuştum çünkü ötedeki kamyonda. Yol da hayat değil midir zaten dedi. Hazırlanmamıştım oraya oysa ki. Hemen değiştirdim konuyu. Brahms sever misiniz? Hayır Bruce Springsteen tercih ederim ben. Ben karşıyım ama kapitalizme. İnsaflı ama o. Olsun patron her yerde patron. Yanlıştı sanki bir şeyler, bu yeni bir şey değildi. Eski ben olayı geyiğe vuruyordu iyice. Birden acı gerçeğin farkına vardım. Soldaki yerine sağdaki otobüse binmiştim. Ben karanlıkta dans etmeye gidiyorum dedim, aldım kitabımı ve attım kendimi otobüsten aşağıya. Karanlıkta kaldım yolun ortasında. Bir ben huzursuzdum sanki, bir ben uykusuz ve  bir ben çaresizdim bir de. Uzakta, çok uzakta bir ışık gördüm sonra. Caddedeki dansım yeni bitmiş, David Bowie yeni ölmüştü. Son iki yıldır çalıştığım teknikleri kullanarak otostop çektim ışığa. Işık yaklaştı. Önce kocaman bir ışık, sonra da otobüs oldu. Baktım bir m harfi var turuncu bir yuvarlağın içinde binmek istemedim. Dansım daha bitmedi diye yalan söyledim. anlayışla karşıladılar ve basıp gittiler. Üç saat sonra başka bir ışık, başka bir kocaman ışık ve başka bir otobüs. Çalışmalarım sonuç vermiş ve bu da durmuştu. M'yi görmeyince atladım hemen, boş yer aradım. Tuvaleti üstüne kitlediğim adamı gördüm önce, görmemezlikten geldim. İstedim mi iyi görmemezlikten gelirim ben, kimse anlamaz görmediğimi. O da anlamadı zaten. Sonra kızı gördüm, yanlış değil doğru kızı. Oturdum yanına, küfretti kucağına oturduğum kadın önce. Bin bir yalvarma, sonra da 200 Türk lirası ikna etmesini bildi ama. O zamanlar ikna kabiliyetim de fazlaydı param da. Bu sefer düzgün bi şekilde oturdum kızın yanına. Her şey tamamdı artık. Neden sanat ve tokat faslını bile tamamlamıştık tekrar. Ben çıkacağım dedim artık, kitabı gösterdim. Hayatım değşmeli, senin yüzünden yeni bir hayata başlayacağım. O yüzden öp beni ne olur. Ve sev beni, bir daha göremeyeceksin çünkü. Çünkü bir de yeni hayatımda sana yer yok şu an, şu otobüs yolculuğu süresince seni sevsem de. Sadece sana değil, şöföre, şu pis  pis bakan adama, 200 liramı alan kadına, diğer yolculara, diğer insanlara dünyadaki ve bana da yer yok. Yeni dediğin yeni olur çünkü. Yenilenmeli her şey yok olma pahasına. Ben çok güveniyorum kendime ve beni öpeceğini biliyorum. Öp o yüzden bu yolculuk boyunca. Kurtar beni mahcup olmaktan ve bu eski hayattan. Saçmalayan çok insan görmüşsündür bu hayatta, daha da görmek istiyorsan beni takip edebilirsin sonsuza kadar. Ama farklı bir sıfatta ve yüklemi fazla zorlamadan. Korku sanmıştım ilk oturduğumda kızın gözlerindekini. Ama kendine inanmışlık varmış orada, benim daha önce hiç görmediğim. Peki dedi kız ve beni öptü. Hayatım değişti mi sonra , bilmiyorum, daha bitmedi çünkü yolculuğumuz ve hala öpüyor beni.

Yorumlar