Rüyada Sümer Tanrısı Görmek




Uzun şiirler yazma demişti rüyamda Enki
Anlamadım başta tabi
Kendi halinde ak sakallı bir dede sandım
Kafasındaki acayip şeyden kıllanmam gerekti belki
Onları da kafamda abartılı aksesuarlar yaptım
Sonradan öğrendim tabi şeceresini
Wikipedia var en iyi dostum
Hiç bir zaman bırakmaz beni
Sümer Tanrıları karşısında tek başıma
Düşündüm sonra, ben bu rüyayı niye gördüm diye
Niye çıkmaz benim karşıma
Kendi ayarımda biri rüyalarımda
Ne işi olabilir Enki'nin benim gibi biriyle
Ve niye uzun şiir
Niye hayatın- anlamını sorgulatmıyor bana da
Kıskanıyor için için yazdıklarımı
Hatırladım neden sonra tanrılarla anlaşmamı
Beni ölümsüz yapmışlardı ya geceleri, orada işte
Enkidu vardı orada, tersi çok pisti
O katılmamıştı diğerlerine,
Tanrı bile değildi aslında
Demek o şikayet etmiş beni amcasına
Baş düşmanı bilmiş beni en baştan,
Uzun şiir yazmamı istemiyormuş,
Ben bilmiyorum ki var mı yok mu onlar aslında
Agnostiğim ben, başka şeylere tırssam da
İnatçı da sayılırım aynı zamanda
Öyle kolay kolay kabul ettiremezler rüya tanrıları
her istediklerini bana
Özellikle uzattıkça uzatmam lazım benim her şeyi
Geçer akçe uzun konuşmak günümüzde
Kimse hatırlamıyor artık eskileri
Evet sükut altın sonuçta ama
Dolar daha çok kazandırıyor son raddede
Hem kim korkar bu saatte Enki'den
Virginia Woolf da gitti AVM'ye
O söylemişti gitmeden önce, yıldırımı yokmuş bile
Bildiğin su işte sadece, buz bile değil
Bir de bulmacalarda çıkıyor Ea diye
Beceriksiz şairlerin kafasını karıştırmak için herhalde
Bekliyorum ben de geceleri artık
Bir daha girsin diye rüyama
İşte buradan sesleniyorum Gılgamışın bacanağına
Yiyorsa gelsin de göstersin gücünü bana
İstediğim kadar uzun şiirler yazarım ben
Kolay mıymış insanoğluyla başa çı...

Yorumlar