Büyüklere İnanmayın


Her şey bitermiş diyorlardı
İnanmıyordum o zaman haliyle
Ağzım süt kokuyormuş o zamanlar
Rakı içsem de öyle diyorlardı büyükler
Anlamıyormuşum, küsüyormuşum bilmediğime
Karşı çıkıyormuşum her dediklerine
Zamanı gelince öğreneceksin de diyorlardı
Sakallarını sıvazlaya sıvazlaya
Sanki çok okuyan çok gezen değil de
En çok yaşayan en çok bilirmiş gibi
Sonra eski şarkıları söyleyip uzaklaşıyorlardı
Sonsuzluğa ve bilgeliğe
Öyle sanıyordum ya da o zamanlar
Değilmiş- şu an anlıyorum
Evdeki cehennemlerine gidiyorlarmış
Kimselerin kaçamayacağı
Her şeyi de şimdi anladım
Demek isterdim, ama  değil
Anlayamaz hiçbir şeyi en yüce insan bile
Onlar bile söyleyemez
Hayata neden hep geç kaldığımızı
Bittiğini sandığımızı her şeyin
Ama içimizde bir umut beslediğimizi
Pandoradan kalan
Evet, meraklı bir kadından
Zamanı geldi herhalde artık, öğretin bana
Ben neden hep istiyorum yaşamayı yeniden
Kurtulmak istiyorum eskiden ve kalan her şeyden
Neden daha ölmek istemiyorum
Yıldızlar beni kabul etse de yanlarına?
Neden kurtulamıyorum ayağımdaki prangadan
Öyle mi yarattınız beni?
Neden sevemiyorum kimseyi- sevsem de gözlerimde?
Neden bırakmıyorsunuz beni büyüklerim?
Artık sizin de vaz geçmeniz gerekmiyor mu?
Her şey biterse eğer gerçekten,
Neden izin vermiyorsunuz benim de bitmeme?

Yorumlar