Karışık Camialar




Bazen oturup birşeyler yazmak istiyor insan . Bilmiyorum ben ama nasıl yapacağım, ne olacak her şey. Bilmiyorum şu anda, geçmiş zamandan bile sıyrılmayı başardım. Söylenmeyen gerçeklerle dolu dünyamdan, kurtulabilir miyim ki bir an bile. Orada yaşamak daha güzel değil mi?. Ama zaman çatışması var ki. Eskiden, bizim yaşadığımız dönemlerde sadece kuşak çatışması vardı. Şimdi aynı kuşaktayım ben kendimle- ama zamanlarım arasında hep çatışma yaşıyorum, bitmedi bu savaş daha. Bittiğinde kim kalacak geriye onu da bilmiyorum Ne kadar karışık yazarsan o kadar muteber biri olursun demiş zamanında James Joyce. Tabi bunu Jameson'un göbeğinden söylemiş. Sanat camiası böyle şeyleri kaldırmıyor ne yazık ki. Camialar değişik güruhlar. Saksağan avcıları camiası ile saksağan seviciler camiası arasında çok az fark vardır teoride. Ya da Çevre Bakanlığı ile Greenpeace arasına dev gibi kanyonlar girer belki. Ama sanat camiası diyince bir durup düşünmek lazım. Neden saçmalayan az insan var burada, almıyorlar aralarına, salak muamelesi yapıyorlar belki. Bilim camiası ise aksine soytarılarla dolu benim gibi. Değişik bir kariyer lazımdı belki bana. Hindistan da bonzai yetiştirsem Japonya'dan teklif gelir miydi bana hiç. Neyse durup düşünmüştüm değil mi biraz önce. O zaman başka şeyler de düşündüm, her şey bu kadar sahte olmasa , her şey ne kadar kolay olurdu lafını. Konuşma dilinde iki defa her şeyi kullansan kimse bir şey demez sana. Ama yazarken olmaz öyle şeyler. Sıkıldım, çişim geldi gibi şeyler de yazamazsın. Boş yazmak diye bir şeye yer yoktur harfler arasında. Bir kere girdin mi de çıkamazsın. Kurban bulman gerekir yerine. Tehlikeli yer bu camia evet. S çok tehlikeli mesela, insanlar çeşitli anlamlar çıkarabilir. N'de öyle, akrep burcu gibi her an sokabilir N sizi. Senli benli konuşamazsınız biraz önceki gibi. Tek kişiye yazsanız da yazınızı saygılı olmanız gerekir. Ve şu anki gibi aniden kesemezsiniz, çünkü okuyucu bir şeyler bekler, sanki bir bilge, bir öğretmen ya da otobüs şöförüymüşsünüz gibi.

Yorumlar