Bilinmeyen Bir Şey - Bölüm 23


GÜNÜMÜZ

    Peş peşe gelen eksik aksak yedi tane cüceyi düşünün bir, hepimize keyif verir başta, çünkü öyle şartlanmışız Pavlov'un köpeği gibi. Oysa onların içi dünyalarına girebilsek bir, pamuk prenses öncesi ve sonrası nasıl fırtınalar yaşadıklarını görsek, emimin arkamıza bile bakmadan kaçarız pembe dizi bağımlısı değilsek. Hatırlıyorum ben de şirin babaya karşı ayaklanmayı başlatacak obur şirin gibiydim o akşam beni bıraktıklarında. Cebimde cennet patatesi (Bu kadar acı bir şeye bu ismi veren dahiyle de görüşmek isterim şu işler ve dünya bitince) gözlerim kızarmış, ASPAVA buluşma noktasını arıyordum ki seni gördüm. ondan sonrası ve öncesi yoktu artık, sadece sen vardın. O an her şeyi bırakıp senin elinden tutmak, saçma saçma bakmanı unutup paskalya adasına kaçmak ve orada kendimi tanıtmak istedim sana. Ankara böyle bir ilk görüş için uygun bir ortam değildi , benim kadar sen de biliyorsun. Konuşmaya başladım , ne saçmaladığımı bilmiyorum, ama hala saçma bakıyordun, ben de olsam öyle bakardım zaten. Bir ara cennet patatesi bile dedim galiba. Normalde konuştuğumda bir şeyler derim yine, çok şey hatta, dökülür kelimeler ağzımdan, ama hepsini hatırlarım bana. O akşamki hiç bir şeyi hatırlamıyorum, sadece kokunu ve bulanık bir şekilde yüzünü. Ömrüm boyunca alay ettim böyle olaylarla. Filmlerdeki saçmalama sahnelerini sahte buldum hep. Bir insan bu kadar kontrolünü kaybedemez derdim. Derdim ama , demiyorum şimdi. Neyse geçti rüzgar gibi adını dahi öğrenemeden, S harfi bir de telefon numarası vardı sonunda elimde sadece. Ondan sonra ASPAVA vb. hepsi hayal meyal. Peki normal mi böyle şeyler. Aşkın fiziği kimyası matematiği, ya da schopenhauer'ın dediği gibi metafiziği var mı? Ne ya da? Her gördüğümüz şeye aşk diyebiliyor muyuz.? Bu aşksa geçen yıl Gönül ile olan neydi. Nihan bunun neresinde. S'nin açılımım ne. Neden benim gibi aşka inanmayan ama sevmenin daha doğrusu sevilmenin verdiği hissi seven birinin başına geliyor bütün bunlar. Kozmik oyun denilen şey gerçekten kozmik mi, yoksa yukarıdan bizi izleyip gülen sit-com hastası tanrılar mı hedef kitle. Şimdi bunu Amerikalı yaşlı siyahi kadın şarkıcılara sorsam , aşkın bununla ne ilgisi var diyebilirler. Ama bilmediği şeye, toplumsal yakıştırmalara uygun isimler vermek her insan temel olgusudur. Mesela başıma bir şey gelse , farklı duygular uyandıran ilk önce wikipedia'ya bakarım ben, türkçesine değil tabi. Yıldırım çarpmasındaki hisleri açıklamışlarsa, bana da aynı şeyler olmuşsa, topluma karşı çıkmam. Onun saygılı, uysal bir evladı olup kabul ederim yıldırım çarptığını. Benim başka büyüğüm yok, bildiğim tek büyük wikipedia işte. Yani insan üzerine bu kadar çok şarkı yapılan bir şey olduğunu düşünmeden edemiyor aslında. Aynı mantıkla tanrının, yıldızların ve depresyonun da gerçek şeyler olduğunu düşünebiliriz gerçi. Aşkla ilgili film ve dizileri göze alırsak, karşı kulvarda hobbitler ve hiç olmadığı kadar çok vampirler var. Hatta olayı karışıklaştırmak için sadece sevgilileri hayatta tutacak örnekler bile koymuşlar üst akıl sahibi insanlar. Aptal yerine konmaktır diyor bazı çok bilmiş insanlar aşk için. Ben de uydurmuş olabilirim bugünkü olaydan sonra bilmiyorum ama doğru. Sadece bizi aptal yerine koyanın kim ya da ne olduğu belli değil. Şu anda bir yerde oturmuş bir kapının açılmasını bekliyorsunuz. Kapı açılacak ve birisi girecek içeri kim olduğu ne yaptığı , geleceğin ne olacağı önemli değil. İçinizde bir duyguyla bekliyorsunuz onu. Ama gerçekten O'mu bu şeyi hissettiren size, yoksa sizin bu hisse olan ihtiyacınız mı. Bunu hiç bir zaman bilemeyeceksiniz. Gerçeği bilmeyi de istemezsiniz zaten, kim olursanız olun. En kolayı en iyisidir zaten, herkesi mutlu eden. ama ben hiç mutlu olmak istemiyordum, o akşama kadar. Bilmiyorum şu an şu kapıdan Nihan girse ya da S bir şey değişir mi hislerimde benim. Şıpsevdi sakızlarından almıştım o akşam hatırlıyorum şimdi. Aşk her zaman yağmurla güneşin bir arada olmasıdır diyordu. Totemi severim ben. Benim hayatım da böyle oldu zaten hep birileriyle, bundan sonra da böyle olacak diye düşünüyorum, Artık güneş eski güneş olmasa da.

Yorumlar