Bilinmeyen Bir Şey - Bölüm 17



GÜNÜMÜZ

    O şeyi gönderen uzaylılar olsaydı, az gelişmiş bir ırk oludğunu düşünürdüm. Ama dünyayı değiştirebilecek bir güçten gelince, insanın birileri benimle alay mı ediyor diye düşünesi geliyor. Akrostiş mi kaldı allahaşkına artık günümüzde. Bir de şifreliymiş gibi yollamış salak. Nasıl anlatsam sana ilk harflere baksana nüansında bir şiirden nasıl bir ciddiyet beklenebilir ki? Biraz karmaşık olur insan, ya da neyse artık temsili şey. Şöyle en az 3 aşamalı kriptolu bir şey beklerim ben . En azından filmlerde öyle gördük. Akrostişmiş. Hem yedinci patojen nedir ya, bak oldu bitti çoğu şey hala öyle bir şey yok. Heralde sadece bir gizem olgusu olsun diye yollanmış bir şey. Dizi senaryosu filan yazsaydı kesin kovulurdu daha 3. bölüm yayınlanmadan. Böyle şeylerle karşılaşınca agnostik olduğuma yanıyorum bazen. Ya ben şu salak şiiri yazandan daha çok şey bilebilirim gibi geliyor. Bak gerizekalı j harfiyle kelime bile bulamamış. "Japon sahabeleri etrafını yavaşça kuşatınca" gibi bir şey koysa daha anlaşılmaz olabilirdi. Bi de kafa yordum ya yedinci patojene bir hafta boyunca, trol kesin bu ya. Ama komikti o BGM'deki adamlar. Başındaki adam çok korkmuştu. Bi de BGM Latin işleri ve Nümismatik takip birimi diye kadro açmışlar mektuptan sonra. İyi, fazla uğraştırmadılar en azından beni. Aslında agnostikliklik güzel şey bi açıdan bakarsak. Her şeyi ben bilmem beyim bilir gibi başka bir güce havale etmek. Hiç bir zaman sorumluluk almamak. Zaten o zamana kadar esas felsefem buydu hep. Sorumluluktan kaçmak. Hala öyle yapıyorum ki belki. Yedinci patojenmiş. Yedi sevdiğim bir sayı değil benim fazla. Çok fazla değer verilmiş tarihte, edebiyatta , her şeyde hatta. Sekiz mesela çoğu yerde önemsenmez, ama aslında büyüktür yediden. Asal sayılar asil mi olmak zorunda ki. Garip bir çekiciliği var böyle şeylerin. Sekizin elle gösterimi daha estetik oysa ki. Belki de sekiz mesela düzeni, sadeliği, oturmuşluğu temsil ediyorken, yedi o düzeni bozmaya çalışan asi üvey evlat rolünde. İnsanlar sempati gösterirler genelde sempatik isyancılara, bozguncu olmadıktan sonra. Yedinin de herhangi bir aşırılığını görmedim daha. Sayıların bir önemi var mı hayatlar için gerçekten? İnanırsak her şeyin var . Şu mektubun bile. Yedi odaymış, Amerikalılar utanmasa dünyanın merkezine göndereceklerdi beni. Neyse ki erkenden çözdüm olayı da, daha büyük bir felaketten korunduk.

Yorumlar