Arkadaşım Bizans




En son yaşadığımda senin gibi birisini
Daha İstanbul fethedilmemişti
Bizans tekfurları Anadolunun altını üstüne getiriyor
Ortodoks papazları Türk evlatlarını vaftiz ediyor,
İmparator kızı Theodora her gece başka bir erkek seçiyor,
Kara Murat beşiğinde ağlıyordu daha
Kahpeydi daha bizans,
Gelmemişti herhalde henüz sıra bana

Sonra dünyaya O'nu indirdiler
Dünyayı O'na kaldıracaklarına
Senin gibi birini gördüğümde hemen anlarım
O da öyleydi, İstanbul gibi
Ama bizans öncesi hali, dediler
Diyorlar ya İstanbul'un havası orospu gibi
Evet orospuydu daha bizans
Hayal gibi geliyor o yıllar hala bana

"Benim gibi biriyle yaşamak nasıl" diye sormuştun
O zaman sana söyleyememiştim eskileri
Korkarsın diye ve de üzülürsün gereksizce
Güzel demiştim, arkana bakmamak gibi
Ama ben bakmıştım, çünkü biliyordum geldiğini sonun
Tıpkı o zaman olduğu gibi nankör ve sessizce
Ve nankördü o günlerde daha bizans
O'nun yaptığının aynısını yapacaktın bana

En son yaşadığımda seni
Daha doğmamıştı güneş doğudan
Geceler sadece İstanbulu anlatıyordu bizsiz
Ve biz, yani sen ve ben, yani ikimiz ya da birimiz
Aslında bilmiyorum, orada gerçekten hangimiz
Sadece karşısındakine bakıp ağlamıştı fazla uğraşmadan
Evet uğraşmıştı o zaman da bayağı Bizans
Ama neden sensiz kaldığımı bir türlü anlatamadı bana

Yorumlar