Duvar Yazıları - 4



Ayı boyamak için duvarı büyütmek gerekir diye başladı söze. İnanamadım karşımdakinin, sabahki mantıklı, müzmin adam olduğuna. Neler diyordu ki. İnsanlar eski çağlardan beri ayı boyamayı kafalarına koymuşlardır diye devam etti. Renginin önemi yok. Ben maviyi tercih ederim ama perşembeleri sarı bir başka güzel. Hem güneşle karıştırırlar insanlar, hoş bir ortam olur belki. Ama duvarı yükseltmek lazım perşembeleri. Başka türlü ikna edemeyiz kimseyi. Hiç düşündün mü perşembe yerine her gün yapsaydık bu duvarı nereye gitmişti şimdi. Çin seddi dışında bir yere giden bir duvar bilmiyordum ben. Ama bunu ona söylemedim. Gaza getirmek istemedim daha fazla. Zaten yeterince gazdaydı. Belli bir yaştan sonra fişlerini çekmek lazım böyle insanların. Hala konuşuyormuş. Evet, duvarlar önemli. Bazıları bu gece olduğu gibi aya çıkıp boya yapmak için istiyorlar, bazıları için ise dünyadaki insanların gözünü boyamak yetiyor. Öyle boyuyorlar ki karısında olanlar onlara sarılmak , öpmek bile isteyebiliyorlar. Gel biz böyle insanlardan olmayalım. Sadece ay için yapalım duvarımızı. Dolun olan ay için hem. Bizi öpecek varsın olmasın- ama boyayalım ayı hatta sonra da belki venüsü. Güneş kıskansın onları. Önce bizi, duvarımızı görsün- ben güneşim ama günemedim bu yaz - bu duvarlar kesti beni desin. Şaşırsın hatta konuşamasın. Peki dedim ben sonra susturmak için.

Yorumlar